Frequently Asked Questions
Op deze pagina zijn de meest gestelde vragen te vinden, opgedeeld in categorieën. Zit je vraag er niet tussen? Aarzel niet om hem te stellen via de contact pagina.
Algemene vragen
Kan ik langs komen om de horloges te bekijken?
Onze scherpe prijzen worden mogelijk gemaakt door ons assortiment alleen online aan te bieden. Je kunt via onze webshop snel en makkelijk producten bekijken en bestellen. Daarnaast zijn wij makkelijk bereikbaar via the chat of whatsapp.
Stellen jullie het bandje af?
Ja, geef in de notities je pols omtrek (in centimeters) door bij je bestelling. Wij stellen het bandje op maat voor je af. De overige linkjes van het bandje geven wij uiteraard mee.
Welke betaalmethode kan ik gebruiken?
De volgende betaalmethode zijn veilig te gebruiken op onze website: iDeal, PayPal, Apple Pay, Visa, Master Card, Amex, Maestro.
Waar kan ik een cadeaubon kopen?
Cadeaubonnen zijn momenteel nog niet beschikbaar. Wij werken er aan om dit snel te kunnen aanbieden op de website.
Onze gemodificeerde horloges
Wat is een Seiko Mod?
Wij gebruiken een uurwerk dat de basis vorm van het horloge. Die is geproduceerd door Seiko Instruments inc. (SII). De onderdelen erom heen (kast, band, wijzers etc.) zijn merkloos. Vandaar dat dit een gemodificeerde horloge heet (mod).
De meeste modellen worden samengesteld als 'hommage' van bestaande populaire modellen. Een hommage is een erebetoon of een rebuild van een bestaande model.
*RCM Watches is een onafhankelijke bedrijf en is op geen enkele manier geassocieerd met Seiko Watch Corporation of welke ander merk dan ook.
Hoe zijn de horloges kwalitatief?
Wij gebruiken alleen betrouwbare uurwerken die getest en gereguleerd zijn. De uurwerken zijn allemaal van Japanse kwaliteit en onderhoudsvriendelijk. De overige onderdelen kopen wij in bij vooraanstaande leveranciers die hoge kwaliteit leveren.
Welke uurwerken gebruiken jullie in de horloges?
Wij gebruiken alleen kwalitatief en betrouwbare Japanse mechanische uurwerken van Seiko Instruments inc. (SII). Denk hierbij aan uurwerken zoals de NH35a (automaat), NH34a (automaat GMT functie) en VK63a (meca-quartz)
Zijn jullie horloges waterbestendig?
Ja, onze horloges zijn waterbestendig tot 50 meter (5 ATM). Dit betekend niet dat je er 50 meter diep mee kunt zwemmen, maar dit geeft de druk aan die het horloge aan kan onder water. 50 meter staat gelijk aan 5 ATM. Dit betekend dat het horloge onder dagelijkse omstandigheden (regen, handen wassen) tegen water kan. Wij adviseren om niet met je horloge te zwemmen, vooral niet in zout(zee)water of met hoge temperatuurverschillen (zoals de sauna).
Hoe onderhoud ik mijn RCM horloge?
Onze horloges zijn ontworpen om onderhoudsarm te zijn. Dit betekend ze dat eenvoudig te reinigen zijn zonder speciaal schoonmaakgereedschap. Veeg eventueel opgehoopt vuil eenvoudig weg met een vochtige doek. De schroefjes van het metalen bandje kun je eventueel ook strakker aandraaien.
Het automatische uurwerk is volledig bruikbaar en repareerbaar, dit betekend dat deze gerepareerd kan worden door een ervaren horlogemaker.
We raden aan om uw mechanische horloge om de 5 jaar te laten onderhouden om optimale prestaties en een lange levensduur te garanderen.
Hoe werkt mijn horloge?
De instructies per model kan verschillen zijn. Instructies zijn te vinden op de pagina Instructie handleidingen. Neem contact met ons op als je niet weet welk soort uurwerk er in jou horloge zit.
Levering
Hoe snel wordt mijn product verzonden?
Nadat een bestelling op de website geplaatst is. Gaan wij zo snel mogelijk aan de slag om jou bestelling te overhandigen aan onze logistieke partners. Meestal is dat binnen 1-2 werkdagen.
Het afleveradres die ik heb doorgegeven klopt niet, wat nu?
Neem direct contact met ons op met uw juiste adres en ordernummer. Indien mogelijk passen wij uw adres aan voordat het verzonden wordt. Als het al is verzonden en het pakket is verloren gegaan, kunnen we op geen enkele manier een terugbetaling of vervanging verwerken. Houd er rekening mee dat het de verantwoordelijkheid is van de klant om de juiste gegevens door te geven.
Wanneer heb ik mijn bestelling binnen?
Binnen 1-2 werkdagen versturen wij je bestelling. Daarna duurt het 1-3 werkdagen totdat je hem ontvangt (voor Nederlandse afleveradressen). Voor Belgische afleveradressen kan het 2-4 werkdagen duren. Voor de rest van Europa is de levertijd 5-12 dagen. Laden buiten Europa hebben een levertijd van 7-20 dagen.
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
De verzending binnen Nederland en België wordt verzorgd door DHL. Voor levering aan overige landen handelt PostNL de bezorging. De track and track code wordt ook direct na verzending naar je mail gestuurd. Andere aflever methodes (gewenste verzendbedrijf of Spoed verzending) zijn mogelijk op aanvraag. Neem contact met ons om en geef je bestelnummer door.
Retouren
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Retourneren kan wettelijk binnen 14 dagen. Mits het product gebruikt of gedragen is of niet meer in nieuw staat. Wij zijn dan ook niet verplicht om een terug betaling te verrichten. Custom made modellen die specifiek volgens eisen van de klant zijn gemaakt kunnen niet worden geretourneerd.
Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?
Als het product in ons warenhuis is aangekomen en gecontroleerd, kun je de terug betaling verwachten in 3-7 werkdagen
Kan ik mijn horloge omruilen?
Ja dat kan mits het product gebruikt of gedragen is of niet meer in nieuw staat. Dan zijn wij niet verplicht om te ruilen of retourneren. Neem contact op met ons en geef je bestelnummer aan ons door.
Wat moet ik doen als ik een defect product ontvang?
Neem direct contact met ons op en vermeld je bestelnummer en het probleem. Wij regelen de rest voor je.
Vergoeden jullie de retourkosten?
De klant is verantwoordelijk voor het retouren van de producten. De kosten en risico van retourzendingen zijn voor de klant.
